Dostępność cyfrowa
Strona internetowa
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://powiat-krotoszyn.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 01.03.2021 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 29.12.2023 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Wyłączenia:
- mapy i inne dokumenty wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
- materiały zamieszczone na archiwalnej stronie powiatu
Ułatwienia na stronie podmiotowej
- podwyższony kontrast (czarne tło, białe/żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter
- możliwość zwiększenia interlinii
- możliwość zwiększenia odstępów pomiędzy akapitami
- możliwość zwiększenia odstępów pomiędzy literami
- focus wokół elementów nawigacyjnych
- strona dostosowana do programów czytających,
- strona przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Aplikacja Mobilna Powiat Krotoszyński Rowerowo
Aplikacja mobilna jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Aplikacja wspiera wiele funkcji systemów Android ora iOS, wspomagających osoby z problemami ze wzrokiem lub słuchem albo o ograniczonych możliwościach ruchu lub uczenia się. Funkcje te włącza się otwierając zakładkę Ustawienia.
Data publikacji aplikacji: 22.10.2021 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 29.12.2023 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Koordynator dostępności Marzena Wiśniewska marzena.wisniewska@starostwo.krotoszyn.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 62 725 42 56 w. 349 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 29.12.2023 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Dostępność architektoniczna
Budynek nr 1 przy ul. 56 Pułku Piechoty Wielkopolskiej 8 w Krotoszynie
Do budynku prowadzą dwa wejścia – od strony wjazdu przy ul. 56 Pułku Piechoty Wielkopolskiej oraz od strony parkingu wewnętrznego.
Budynek wyposażony jest w dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych od strony wejścia przy ul. 56 Pułku Piechoty Wielkopolskiej.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy ani schodołazu. Od drzwi do poziomu parteru prowadzi kilka schodów.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze budynku nr 2 (wejście naprzeciw budynku nr 1).
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku znajdują się pętle indukcyjne:
Na parterze:
- W pokoju nr 2 (parter) – Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gosp. Nieruchomościami
Na piętrze:
- W pokoju nr 10 – Wydział Architektury i Budownictwa
- W pokoju nr 8 – Wydział Edukacji Kultury i Sportu
Na parterze przy wejściu głównym po lewej znajduje się plan tyflograficzny z kontrastowym oznaczeniem rozmieszczenia pomieszczeń oraz objaśnieniami w alfabecie Braille’a .
Na piętrze przy wejściu głównym po lewej stronie znajduje się plan tyflograficzny z kontrastowym oznaczeniem rozmieszczenia pomieszczeń oraz objaśnieniami w alfabecie Braille’a .
Istnieje możliwość skorzystania z pomocy w załatwianiu spraw w punkcie informacyjnym, który mieści się w budynku nr 2 pokój nr 12 (na prawo od wejścia głównego).
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku 7.15-15.15.
Budynek nr 2 GŁÓWNY przy ul. 56 Pułku Piechoty Wielkopolskiej 10 w Krotoszynie
Do budynku prowadzą dwa wejścia: wejście główne - od wjazdu do kompleksu budynków przy ulicy 56 Pułku Piechoty Wielkopolskiej (dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami) oraz wejście bezpośrednio z ul. 56 Pułku Piechoty Wielkopolskiej (utrudniony dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami). Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
Budynek wyposażony jest w znajdujący się na ścianie zewnętrznej, na lewo od wejścia głównego domofon, z którego można połączyć się z punktem informacyjnym lub sekretariatem. Przycisk domofonu dostępny z poziomu wózka.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Wejście główne – na poziomie „zero” na lewo znajduje się wejście do winy, na wprost znajduje się kilka schodów do poziomu parteru.
Na parterze przy wejściu głównym po prawej znajduje się plan tyflograficzny z kontrastowym oznaczeniem rozmieszczenia pomieszczeń oraz objaśnieniami w alfabecie Braille’a .
Budynek wyposażony jest w windę znajdującą się na lewo przy wejściu głównym wewnątrz budynku. Po wejściu do windy, po stronie prawej znajduje się 6 przycisków ułożonych parami, przyciski ponumerowane są odpowiednio: 0 - przycisk kierujący na poziom 0 (wyjście z budynku), P - przycisk kierujący na parter budynku, gdzie znajduje się Punkt Informacyjny, w którym osoby ze szczególnymi potrzebami mogą załatwić wszelkie sprawy. Następnie 1 - przycisk kierujący na pierwsze piętro budynku. Następnie znajduje się przycisk otwierania i zamykania drzwi windy oraz przycisk alarmowy i wentylacji. Przyciski usytuowane są na wysokości około metra.
W budynku znajdują się pętle indukcyjne na parterze:
- W pokoju nr 12 – Punkt Informacyjny (zgodnie z regulaminem organizacyjnym)
- W pokoju nr 5 - Wydział Komunikacji i Dróg – rejestracja
- W pokoju nr 7 – Wydział Komunikacji i Dróg - prawa jazdy
Istnieje możliwość skorzystania z pomocy w załatwianiu spraw w punkcie informacyjnym, który mieści się w budynku nr 2 pokój nr 12 (na prawo od wejścia głównego).
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku 7.15-15.15
Szerokie korytarze oraz rozmiar drzwi wewnętrznych i zewnętrznych umożliwiają przemieszczanie się po urzędzie osobom z trudnościami w poruszaniu się, w tym osobom na wózkach. W budynku nr 2 na parterze (koniec korytarza po prawej stronie) znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się naprzeciw wejścia do budynku – przy budynku nr 1 (po drugiej stronie drogi wewnętrznej między budynkami).
Budynek nr 3 przy ul. 56 Pułku Piechoty Wielkopolskiej 10A w Krotoszynie
Wejście do budynku z parkingu pomiędzy budynkami nr 2 i nr 3. Wejście dostosowane do osób mających kłopoty z poruszaniem się - na poziomie „zero”. Istnieje możliwość obsługi osoby mającej kłopoty z poruszaniem się na tym poziomie (w tym celu należy telefonicznie zgłosić taką potrzebę do punktu informacyjnego – nr +48 62 725 42 56). Na parkingu wydzielone jest jedno miejsce dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy ani schodołazu. Od drzwi do poziomu parteru prowadzi kilka schodów.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze budynku nr 2 (wejście naprzeciw budynku nr 1).
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Biura Starostwa znajdują się na parterze i drugim piętrze. Na drugie piętro prowadzą schody.
Na parterze przy wejściu po lewej stronie znajduje się plan tyflograficzny z kontrastowym oznaczeniem rozmieszczenia pomieszczeń oraz objaśnieniami w alfabecie Braille’a .
Na drugim piętrze przy wejściu po prawej znajduje się plan tyflograficzny z kontrastowym oznaczeniem rozmieszczenia pomieszczeń oraz objaśnieniami w alfabecie Braille’a .
W budynku na parterze na lewo – pokój nr 1 – Biuro Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów, znajduje się pętla indukcyjna.
Istnieje możliwość skorzystania z pomocy w załatwianiu spraw w punkcie informacyjnym, który mieści się w budynku nr 2 pokój nr 12 (na prawo od wejścia głównego).
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku 7.15-15.15.
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Koordynator dostępności Marzena Wiśniewska marzena.wisniewska@starostwo.krotoszyn.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 62 725 42 56 w. 349 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Data aktualizacji deklaracji: 29.12.2023 r.